“Hakijamäärät ovat räjähtäneet”

LÄHTÖKOHTA
Diak Ammattikorkeakoulu halusi ottaa TikTokin käyttöön potentiaalisia uusia hakijoita tavoittaakseen ja ravistellakseen stereotypioita liittyen Diakin kristilliseen taustaan. Aloitimme TikTok-yhteistyön syksyllä 2023, ja tulokset ovat olleet huikeat!
TODISTETUSTI MIELEENPAINUVAA MARKKINOINTIA
Diakin TikTokia lähdettiin alusta asti tekemään rohkealla otteella. Kristilliseen taustaan liittyviä stereotypioita käsitellään huumorin kautta, ja terveysalan sisällöissä huumori on usein erittäin mustaa.
Rohkea strategia on ollut todellakin palkitseva - videot ovat saaneet erinomaisesti orgaanista näkyvyyttä ja parhaimman viraalivideon orgaaniset näyttökerrat ovat kivunneet puoleen miljoonaan! Videoiden mieleenpainuvuudesta kertoo myös, että eräältä opiskelijalta kysyttiin deittisovelluksessa “olitko Diakin TikTok-videossa?”.
Vuonna 2025 Diakin hakijamäärät ovat ampaisseet nousuun; keväällä 2025 Diak kasvatti kevään toisessa yhteishaussa hakijamääräänsä eniten kaikista korkeakouluista Suomessa, ja syksyllä 2025 hakijamäärä kasvoi noin 10% edellisvuodesta.
Diakin esimerkki osoittaa, miten rohkealla ja pitkäjänteisellä tekemisellä tehdään konkreettisia pitkän aikavälin tuloksia!









